کاربر گرامي ، جهت نمايش بهتر سايت، ترجيحا از مرورگر فایر فاکس يا گوگل کروم استفاده نماييد

شنبه , آذر ۱۳ ۱۳۹۵
مشاوره آنلاین
پست های اخیـــــر
خانه / آزمون های روانی / پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلیReviewed by محمود دبستانی on Oct 21Rating: 5.0پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلیپرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی دارای 18 سوال بوده و هدف آن بررسی اهداف پیشرفت تحصیلی از ابعاد مختلف می باشد.

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی دارای ۱۸ سوال بوده و هدف آن بررسی اهداف پیشرفت تحصیلی از ابعاد مختلف می باشد.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی توضیحاتی را خدمت شما سروران گرانقدر ارائه نماییم ، اجازه دهید نظریه ی اهداف پیشرفت را مورد بررسی قرار دهیم.

نظریه اﻫﺪاف ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ یکی از برجسته ترین و کامل ترین چارچوب ها برای ادراک انگیزش پیشرفت و بخصوص انگیزش در حیطه های آموزشی و مهارتی است (کاپلان و فلوم ، ۲۰۱۰). این نظریه ارائه شده توسط دویک (۱۹۸۶) و نیکولز (۱۹۸۴) جهت گیری های خاص موقعیتی هستند که تمایل برای ترقی ، رشد ، اکتساب دانش و یا نشان دادن شایستگی خود در یک بافت ویژه را نشان می دهند.

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی بر اساس نظریه ی اهداف پیشرفت طراحی گردیده است و شامل سه بعد مختلف از این اهداف می باشد.

ابعاد مختلفی که پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی مورد سنجش قرار میدهد عبارتند از:

  • اهداف تبحری
  • اهداف رویکرد – عملکرد
  • اهداف اجتناب – عملکرد

شایان ذکر است که هر کدام از این ابعاد بالا در پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی سوالات خاصی را به خود اختصاص داده اند.

نتایج حاصل از اغلب پژوهش های انجام گرفته در ارتباط با اهداف پیشرفت و دیگر متغیرهای این مطالعه نشان میدهند که اهداف تبحری رابطه ی مثبتی با خود کارآمدی بالا ، استفاده از راهبردهای شناختی عمیق ، یادگیری خود تنظیمی ، مقابله کارآمد و مناسب با مشکلات و ناکامی ها ، نمرات بالا ، درخواست کمک و یادگیری هم شاگردی و به طور کلی با هیجانات و نیم رخ انگیزشی مثبت و بهزیستی روانی افراد دارد ( ایمز ، ۱۹۹۲ – دویک و لگت ، ۱۹۹۸- لی و همکاران ، ۲۰۱۰ – کاپلان و فلوم ، ۲۰۱۰ ).

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی دارای ۱۸ سوال بوده و نمره گذاری آن بر اساس طیف لیکرت صورت می گیرد.

اهداف اجتنابی رابطه ی مثبتی با استفاده از راهبردهای سطحی یادگیری همچون مرور ذهنی و حفظ ، کاهش انگیزه درونی برای یادگیری ، کاهش پایداری و درگیری در تکلیف ، اجتناب از درخواست کمک ، اضطراب ، تعویق ، نمرات پایین و به طور کلی هیجانات منفی دارد (کاپلان ، گین و میدگلی ؛ ۲۰۰۲ – پینتریچ ، ۲۰۰۰ – لایم و همکاران ، ۲۰۰۸ و به نقل از لی و همکاران ، ۲۰۱۰).

از طرف دیگر اهداف رویکرد – عملکرد به خاطر آنکه با ترکیبی از الگو ها و پیامد های مثبت و منفی مرتبط است در میان یافته های محققان هماهنگی بالایی وجود ندارد. یعنی دانش آموزان با اهداف رویکرد – عملکرد هم هیجانات مثبتی همچون استفاده از راهبرد های عمیق یادگیری ، خود کارآمدی بالا ، نمرات بالا ، تلاش بیشتر و افزایش انگیزه درونی و هم هیجانات منفی همچون اضطراب و حسادت را تجربه می کنند.

در رابطه با اهداف اجتناب – عملکرد نیز میان یافته ها هماهنگی بالایی مبنی بر اینکه با الگو های منفی و سازش نایافته مرتبط است وجود دارد (لی و همکاران ، ۲۰۱۰ – میدگلی و همکاران ، ۲۰۰۱ – کاپلان و فلوم ، ۲۰۱۰).

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی از پایایی و روایی بالایی برخوردار بوده و نمره گذاری آن کامل می باشد. ضمن آنکه پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی در ایران در پژوهش ویسانی و همکاران (۱۳۹۱) مورد استفاده قرار گرفت و روایی آن مورد تایید واقع شد.DOC پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی

تعداد صفحات: ۶

حجم:۲۰۹۰kb

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه ی دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.

 پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی

۱۳۹۵-۰۷-۳۰

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

درباره‌ی محمود دبستانی

گراواتار برای محمود دبستانی
محمود دبستانی فارغ التحصیل رشته ی روانشناسی کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی هستم، از سال 1386 تا کنون به تدریس کودکان با نیاز های ویژه ی ذهنی اشتغال دارم. برای همه ی شما کاربران عزیز و گرانقدر آرزوی سلامتی و بهروزی دارم. ما را از نظرات ارزنده ی خود بهره مند سازید.یا علی!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

 

آسان پرداخت
محبوبمان کنید