آزمون های روانی

پرسشنامه خود اثرمندی کودکان و نوجوانان

پرسشنامه خود اثرمندی کودکان و نوجوانان شامل ۲۳ ماده است که از سه خرده آزمون تشکیل شده است که شامل:

  • خود اثرمندی اجتماعی
  • خود اثرمندی تحصیلی
  • و خود اثرمندی هیجانی می باشد و توانایی آزمودنی را در موقعیتهای مختلف می سنجد.

خرده آزمون خود اثرمندی اجتماعی که شامل هشت ماده اول پرسش نامه است توانمندی ایجاد ارتباط با همسالان، قاطعیت و رسیدن به معیارهای اجتماعی را می سنجد.

نمونه ای از سئوالات این خرده آزمون عبارتند از:

«چقدر خوب می توانی با سایر دانش آموزان دوست شوی؟» یا

«چقدر خوب می توانی به دانش آموزان دیگر بگویی کاری که انجام می دهند مورد علاقه شما نیست؟ »

خرده آزمون خود اثرمندی تحصیلی شامل هشت ماده دوم پرسشنامه است و احساس توانمندی در مدیریت رفتارهای یادگیری، تسلط بر موضوعات درسی وتحقق انتظارات تحصیلی را مورد سنجش قرار می دهد.

نمونه ای از سئوالات این خرده آزمون عبارتند از:

«چقدر خوب می توانی توجه ات را در حین کلاسها حفظ کنی؟» یا

«چقدر خوب میتوانی در قبولی همه دروس موفق شوی؟»

خرده آزمون خود اثرمندی هیجانی شامل هفت ماده آخر پرسش نامه است و احساس توانمندی فرد را در مقابله با هیجانات منفی و کنترل آنها می سنجد.

از سوالات این خرده آزمون عبارتست از:

«چقدر خوب می توانی جلوی نگرانی هایت را بگیری؟»

پرسشنامه خود اثرمندی کودکان و نوجوانان (SEQ – C) بر اساس پرسش نامه خود اثرمندی بندورا ( بندورا و همکاران، ۱۹۹۶ ) تهیه شده است.

پرسشنامه بندورا دارای ۳۷ ماده است که هفت حیطه خود اثرمندی را می سنجد و پرسش نامه حاضر به صورت اختصاصی متمرکز بر سه حیطه طراحی شده است.

روایی و پایایی این پرسشنامه خوب گزارش شده و ثبات درونی آن ۰/۸۰ می باشد. پایایی این سه عامل با هم  ۰/۷۰  و پایایی خرده مقیاس های آن به صورت جدا از هم عبارتند از: خوداثرمندی اجتماعی ۰/۷۸ ، خوداثرمندی هیجانی ۰/۸۰ و خوداثرمندی تحصیلی ۰/۸۷ گزارش شده است (موریس، ۲۰۰۱).DOC پرسشنامه خود اثرمندی کودکان و نوجوانان پرسشنامه خود اثرمندی کودکان و نوجوانان doc

پرسشنامه پیش رو دارای شیوه ی اجرا و نحوی نمره گذاری می باشد.

تعداد صفحات: ۷

حجم: ۲۰۳۶kb

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه ی دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.

 

 

درباره نویسنده

محمود دبستانی

محمود دبستانی فارغ التحصیل رشته ی روانشناسی کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی هستم،
از سال 1386 تا کنون به تدریس کودکان با نیاز های ویژه ی ذهنی اشتغال دارم.
برای همه ی شما کاربران عزیز و گرانقدر آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
ما را از نظرات ارزنده ی خود بهره مند سازید.

یا علی!

۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید