×

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی

خانه » محصول » پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی
۳,۰۰۰ تومان
اطلاعات محصول

نوع فایل Word

تعداد صفحات بیش از 5 صفحه

حجم فایل بیش از 5 مگ

رسالت ما
تضمین اصالت کالا
پشتیبانی همیشگی 7/24
پرداخت با تمام کارتهای عضو شتاب
دانلود محصول بلافاصله پس از خرید
دسترسی همیشگی به فایل ها
آواتار محمود دبستانی

محمود دبستانی

مدیر وبسایت
حاصل اعتماد شما
logo-samandehi
ویدئوی معرفی محصول
توضیح مختصری از این محصول
81 / 100

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی دارای ۱۸ سوال بوده و هدف آن بررسی اهداف پیشرفت تحصیلی از ابعاد مختلف می باشد.

پرسشنامهquestionnaire) یکی از ابزار پژوهش بوده که از مجموعه‌ای از سؤالات تشکیل شده ‌است و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات از پاسخ دهندگان می باشد.

اگر چه اغلب محققان، پرسشنامه ها را برای آنالیز آماری پاسخ دهندگان سامان داده‌اند، ولی همیشه شرایط این‌گونه نیست.

فرانسیس گالتون، نخستی کسی بود که اولین بار از پرسشنامه در تحقیقات خود استفاده کرد و شاید بتوان او را مخترع پرسشنامه نامید.

پرسشنامه‌ها نسبت به سایر انواع روش‌های آمارگیری مزایایی دارند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • ارزان هستند
  • مانند آمارگیری تلفنی و زبانی، نیاز به تلاش فراوان سؤال‌کننده ندارند
  • اغلب دارای پاسخ‌های استانداردی می‌باشند که امکان جمع‌آوری داده را ساده‌تر می‌کند (اما، ممکن است چنین پاسخ‌های استانداردی نیز کاربران را ناامید کند).

یکی از محدودیت‌های جدی پرسشنامه‌ها این است که باید به گونه ‎ای تنظیم شوند که افراد به راحتی قادر به خواندن و پاسخ دادن به آن‌ها باشند.

بنابرین در برخی گروه‌های دموگرافی، ممکن است استفاده از پرسشنامه برای گردآوری داده مناسب نباشد.

همچنین به عنوان نوعی آمارگیری، پرسشنامه دارای بسیاری از اشکالات یکسان مربوط به ساختار و جمله‌بندی سؤال است که در سایر نظرسنجی‌ها نیز می‌توان مشابه آن را یافت.

پرسشنامه‌ها کاربردهای مختلفی دارند. در برخی مواقع از آن‌ها برای نظرسنجی استفاده می‌شود.

در مواقع دیگری پرسشنامه‌های برای سنجش برخی متغیرها در پژوهش‌های دانشگاهی به کار می‌روند.

همچنین در رشته‌هایی مانند روانشناسی، برای ارزیابی بیماران قبل و بعد از درمان از پرسشنامه استفاده می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی نیز از جمله این پرسشنامه هاست که می تواند مورد استفاده دانشجویان و دانش آموختگان رشته روانشناسی و گرایشات مختلف آن قرار گیرد.

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی توضیحاتی را خدمت شما سروران گرانقدر ارائه نماییم ، اجازه دهید نظریه ی اهداف پیشرفت را مورد بررسی قرار دهیم.

نظریه اﻫﺪاف ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ یکی از برجسته ترین و کامل ترین چارچوب ها برای ادراک انگیزش پیشرفت و بخصوص انگیزش در حیطه های آموزشی و مهارتی است (کاپلان و فلوم ، ۲۰۱۰). این نظریه ارائه شده توسط دویک (۱۹۸۶) و نیکولز (۱۹۸۴) جهت گیری های خاص موقعیتی هستند که تمایل برای ترقی ، رشد ، اکتساب دانش و یا نشان دادن شایستگی خود در یک بافت ویژه را نشان می دهند.

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی بر اساس نظریه ی اهداف پیشرفت طراحی گردیده است و شامل سه بعد مختلف از این اهداف می باشد.

ابعاد مختلفی که پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی مورد سنجش قرار میدهد عبارتند از:

  • اهداف تبحری
  • اهداف رویکرد – عملکرد
  • اهداف اجتناب – عملکرد

شایان ذکر است که هر کدام از این ابعاد بالا در پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی سوالات خاصی را به خود اختصاص داده اند.

نتایج حاصل از اغلب پژوهش های انجام گرفته در ارتباط با اهداف پیشرفت و دیگر متغیرهای این مطالعه نشان میدهند که اهداف تبحری رابطه ی مثبتی با خود کارآمدی بالا ، استفاده از راهبردهای شناختی عمیق ، یادگیری خود تنظیمی ، مقابله کارآمد و مناسب با مشکلات و ناکامی ها ، نمرات بالا ، درخواست کمک و یادگیری هم شاگردی و به طور کلی با هیجانات و نیم رخ انگیزشی مثبت و بهزیستی روانی افراد دارد ( ایمز ، ۱۹۹۲ – دویک و لگت ، ۱۹۹۸- لی و همکاران ، ۲۰۱۰ – کاپلان و فلوم ، ۲۰۱۰ ).

این پرسشنامه دارای ۱۸ سوال بوده و نمره گذاری آن بر اساس طیف لیکرت صورت می گیرد.

اهداف اجتنابی رابطه ی مثبتی با استفاده از راهبردهای سطحی یادگیری همچون مرور ذهنی و حفظ ، کاهش انگیزه درونی برای یادگیری ، کاهش پایداری و درگیری در تکلیف ، اجتناب از درخواست کمک ، اضطراب ، تعویق ، نمرات پایین و به طور کلی هیجانات منفی دارد (کاپلان ، گین و میدگلی ؛ ۲۰۰۲ – پینتریچ ، ۲۰۰۰ – لایم و همکاران ، ۲۰۰۸ و به نقل از لی و همکاران ، ۲۰۱۰).

از طرف دیگر اهداف رویکرد – عملکرد به خاطر آنکه با ترکیبی از الگو ها و پیامد های مثبت و منفی مرتبط است در میان یافته های محققان هماهنگی بالایی وجود ندارد. یعنی دانش آموزان با اهداف رویکرد – عملکرد هم هیجانات مثبتی همچون استفاده از راهبرد های عمیق یادگیری ، خود کارآمدی بالا ، نمرات بالا ، تلاش بیشتر و افزایش انگیزه درونی و هم هیجانات منفی همچون اضطراب و حسادت را تجربه می کنند.

در رابطه با اهداف اجتناب – عملکرد نیز میان یافته ها هماهنگی بالایی مبنی بر اینکه با الگو های منفی و سازش نایافته مرتبط است وجود دارد (لی و همکاران ، ۲۰۱۰ – میدگلی و همکاران ، ۲۰۰۱ – کاپلان و فلوم ، ۲۰۱۰).

پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی از پایایی و روایی بالایی برخوردار بوده و نمره گذاری آن کامل می باشد. ضمن آنکه پرسشنامه اهداف پیشرفت میدلتن و میدگلی در ایران در پژوهش ویسانی و همکاران (۱۳۹۱) مورد استفاده قرار گرفت و روایی آن مورد تایید واقع شد.

www.arize.ir

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

رای شما برای ما ارزشمند است.

میانگین آرا / 5. شمارش آرا:

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می دهید.

دیدگاه کاربران

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.