مقاله ها

رویکرد های آموزشی جهت حل مشکلات نوشتن

پژوهش حاضر به منظور شناسایی و حل مشکلات نوشتن ( نارسا نویسی ، وارونه نویسی ، و قرینه نویسی) در دانش آموزان با نیازهای ویژه ( اختلال یادگیری) می باشد.
اگر ندانید به کجا می روید ، هر راهی شما را اغفال خواهد کرد. این نکته در مورد ناتوانی های یادگیری هم مثل سایر جنبه های دیگر زندگی مصداق دارد.
وقتی بخواهیم مشکل و مساله ای را بشناسیم که کودک دارای نا توانی های خاص یادگیری با آن مواجه است ، ناگزیر به تدارک و کاربرد یک روش علمی هستیم.
در میان مهارت های پایه ، نوشتن ملموس ترین مهارت نام گرفته است.
تفاوت نوشتن با سایر مهارت های ارتباطی این است که نوشتن سندی کتبی از خود بجای می گذارد.
عمل نوشتن در واقع با چند مهارت بسیار مشخص از جمله : توانایی نگهداری موضوع در ذهن ، تنظیم موضوع در قالب کلمه ،  ترسیم گرافیکی شکل هر کلمه و … سر وکار دارد.

pdf

 

تعداد صفحات : ۱۲

حجم : ۲۰۹kb

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه ی دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.

 

 

درباره نویسنده

محمود دبستانی

محمود دبستانی فارغ التحصیل رشته ی روانشناسی کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی هستم،
از سال 1386 تا کنون به تدریس کودکان با نیاز های ویژه ی ذهنی اشتغال دارم.
برای همه ی شما کاربران عزیز و گرانقدر آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
ما را از نظرات ارزنده ی خود بهره مند سازید.

یا علی!

دیدگاهتان را بنویسید